“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”.[Al Hujurat : 6].

Monday, 20 April 2015

CHU TEKA SIAPA YANG SEDANG MENARI INI???


Assalm..

Sehari dua ini kecoh dijaja dipelusuk bumi Terengganu akan beberapa keping gambar seorang perempuan sedang berjoget dengan seorang lelaki berjanggut putih. 

Beberapa keping gambar ini menjadi viral di sini. Di dada akhbar keluaran Terengganu terpampang dengan tulisan tajuk yang besar " Penyanyi pamer aksi ghairah". Fuh!! detik gambar itu di ambil memang terbaik. Lelaki di dalam gambar nampak sangat sedang kegembiraan.

Rasa bagai nak rak penyokong pembangkang bertepuk tangan bila tengok gambar itu. "dah kena dah"... mungkin itu terdetik di hati mereka. Apa lagi program tersebut berlangsung di dalam kepompong yang dipenuhi langau hijau. Memang menunggu masa untuk klik kanera jika ada mana-mana kesilapan.

Ya! Penganjur kena akur ini adalah satu kesilapan. Tetapi apakah ini kesilapan yang disengajakan?  Memetik kata-kata Ketua Pemuda PAS Marang di dalam rencana akhbar, katanya  "Pemuda Pas Marang menerima beberapa keping gambar artis wanita terbabit yang berpakaian tidak senonoh sambil menari bersama seorang penonton lelaki sudah berusia dan ia kelihatan amat memalukan".

MP14 nak tanya, pemuda pas marang terima gambar tu dari siapa? Dari langau hijau yang merewang kat program tersebut ke? Mungkin merewang sambil nak mengenakan kot? Menjadi persoalan jugak kenapa  lelaki itu naik menari bersama arits wanita tersebut? Naik untuk diambil gambar oleh langau hijau ke?. 

Macam MP14 kata tadi tempat program ni berlangsung di tempat yang memang banyak langau hijau. Parlimen Marang tu beb.....

Maklum tahu sejak YAB Menteri Besar menerapkan 8 prinsip Transformasi Terengganu Baharu di negeri ini, Pembangkang sudah kering idea untuk membantai kerajaan. Diperbesarkan semula isu Banggol Donas tak menjadi kerana belum sempat bernafas mereka di "katok" semula. Rakyat dah tahu siapa dalang disebalik isu tersebut kemudian mereka buat perhimpunan GST di pantai Batu Buruk, orang ramai tanya "apa aku dapat bila ikut berhimpun?". Maka tinggallah mereka yang dah telan "batch" PAS yang berkumpul di situ.

PAS sebenarnya dah tak ada apa-apa untuk diisukan,  so paling best jika gambar ini diperbesarkan tapi banyak sangat persoalan timbul dengan gambar tersebut. Rakyat Terengganu tahu dan faham sejauh mana kesopanan rakyat di sini. Siapa berani naik ke pentas untuk menari begitu ketika mereka sedar di mana mereka berada. Agak-agak kamu siapa orang itu???? Chu teka...chu teka.......

1 comment:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ mua hàng mỹ từ dịch vụ order hàng mỹ hay nhận mua nước hoa pháp từ website nổi tiếng hàng đầu nước Mỹ mua hàng ebay ship về VN uy tín, giá rẻ.

    ReplyDelete